Direktlänk till inlägg 8 juli 2012

2 år!

Av Catrin - 8 juli 2012 21:25

Hejsan allesammans!

Igår var det 2 år sedan våran älskade lilla kille kom till världen, otroligt vad tiden går fort!

Igår var även den dagen som min morfar fyllde 70 år, det har varit min första lediga helg sen Stefan började jobba i Sthlm men vi har knappt hunnit få tid över till varann ändå för det har varit så mycket kalas.

Men om två helger är jag långledig så då får vi ta igen det! :)

Igår var det iaf 70-års firande för min morfar, var hur mycket folk som helst och jag kände knappt igen någon. :P Men trevligt hade vi det iaf, kom hem vid 19:30 så då badade Stefan plutt innan det var läggdax för honom.

Imorse klev vi upp vid 8 & sen dess har det varit racerfart här hemma fram till kl 12 då Elias kalas började, vid 17 fick Stefan lov att börja röra sig ner emot sthlm igen och dom sista gästerna for hemåt. Gissa om det blev tomt här hemma? Elias var så trött så var bara att bädda ner honom vid 18, han tvärslockna. Vaknade vid 19 och började stortjuta & det lät som han höll på att hosta lungorna ur sig, var alldeles kallsvettig när jag kom ner stackarn! Hoppas han inte är påväg att bli sjuk nu! :(

Elias fick jättefina presenter & stort tack till alla som kom! Liam köpte vi även en liten present till i helgen, eller ja det var vi som köpte den men den är faktiskt i tidig födelsedagspresent ifrån min mormor. Gissar på att han kommer bli riktigt glad när han kommer hit nästa helg och får se den! :)

Nu hoppas jag på lite fint väder här hemma snart så vi kan inviga poolen, men det verkar ju inte lovande. Jag kan räkna på en hand hur många soldagar vi har haft i sommar utan regn! Helt j-vla otroligt!

Mer sol till oss nu tack! :)

Nu ska jag ta och vika ihop lite rentvätt, väntar på att min älskling ska ringa mig. Sist jag pratade med han hade han stannat till hos sin morbror en sväng.

Han är så underbar min man, i helgen har jag varit världens spottkobra. Morrat som en ilsken hund så fort någon sagt något för jag har varit så otroligt stressad. Men min älskling kommer och kramar om mig, ger mig en kyss, lugnar ner mig & frågar vad jag ska ha hjälp med. Jag har då världens underbaraste familj jag!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catrin - 13 december 2012 21:53

Elias sover och sambon är påväg hem, hans tåg är ganska försenat så får se när han kommer. Idag har vi varit ledig iaf, jag hade tagit ledigt så jag skulle kunna vara med på luciafirandet på dagis & det var jag. Men Elias skulle inte alls med i luc...

Av Catrin - 25 november 2012 16:29

Idag var vi på nusnäs julmarknad och kika lite, köpte nya lampor till min fina nusnässtake som jag ska ha i köket. Men den var tyvärr helt död, för många turer ner i golvet antar jag. :/ Men har införskaffat mig i två stycken vita nusnässtakar som sk...

Av Catrin - 24 november 2012 23:21


Nu har lite utav advets sakerna kommit fram iaf, vi har hat fullt upp här hemma hela dagen. handlat, städat, plockat, tvättat, rensat osv. Hanna, Jimmy och Erik kom hit på eftermiddagen och vi åt lite, var väldigt trevligt. Var kul att se hur pass br...

Av Catrin - 23 november 2012 22:10

Tiden springer iväg och jag hinner inte riktigt med i svängarna känner jag, imorgon är det en månad kvar till jul. Kan ni tänka er det? Och nästa helg är det första advent, men jag tänkte fuska lite och slänga upp allt redan i helgen, för nästa helg ...

Av Catrin - 22 oktober 2012 18:35

Helgen kom och gick, tänkte fixa ute i trädgården men vädret har inte varit på min sida... Nu blir det jobb hela veckan och lite annat fix här hemma. Idag var Hanna & Erik här och hälsa på. Efter dom gått så tvärslockna Elias på soffan så får se hur ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards