Alla inlägg under juni 2012

Av Catrin - 28 juni 2012 23:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Catrin - 27 juni 2012 21:25

Hejhopp!

Hur står det till med er? Här är det iaf bara bra, idag har jag varit och klippt av nästan 2dm av mitt hår och lagt i slingor, det ni! Men vart riktigt nöjd, så nu har jag äntligen hittat en som jag litar på till fullo vad gäller mitt hår! 

Annars så har jag jobbat extra idag, blev en kortdag för att sedan skynda ner till mormor med Elias, efter jag varit hos frisören, strosa jag runt lite nere på stan och handlade lite presenter till Elias, tänk att han blir 2 år om 1,5 vecka. Helt sjukt! Måste faktiskt erkänna att det var väldigt skönt att få några timmar för sig själv, har varit en stor omställning med att Stefan är borta sön-tor. Sen jobbar jag för fullt och direkt efter jag slutat så är det iväg till dagis och hämta Elias, sen vidare hem och fixa mat/bada unge/tvätta/städa/katter/trädgård osv osv. Elias är för övrigt inne i en sju helvetes till 2-årstrots, om folk säger att 6-års trotsen är värst så kan jag inte ens tänka mig hur det kommer att bli.

Men svårigheten med denna ålder är ju att han inte fattar, eller ja han fattar ju till viss del, att så får man inte göra, men det går ju inte direkt att diskutera med han. Utan istället så tänker jag bara att "han är snart stor, det går över snart kan du diskutera med han" och ja jag tror faktiskt det blir lättare när barnen blir större bara man är konsukvent, för visst Elias förstår mycket men jag tror han förstår långt ifrån allting som är nej! Nää nu lägger vi det åt sidan, alla har olika åsikter och det får man ha & tur är väll det! :)

Igår var vi iaf till Insjön, jag och mormor for iväg. Hittade lite smått & gott och känner redan hur mitt och Stefan's hem börjar växa ihop till något som vi verkligen båda vill ha. Jag måste då säga att jag är lyckligt lottad som har denna karl i mitt liv!   

Imorgon kommer han äntligen hem, då är det våran 4-års dag! Inte illa pinkat det inte, men jag jobbar ju hela helgen så det blir inte förens nästa helg som vi verkligen får tid ihop men det å andra sidan innebär extra mycket mys på torsdag! :D

Ha det gott mina vänner, Kram!

Av Catrin - 20 juni 2012 21:40

En sömnlös natt har jag haft inatt, vakna till flera ggr och drömde massor med mardrömmar och vips så var kl 9. Var bara att upp & hoppa och gå ner och plocka upp Elias. Möttes av en minst sagt road pojk som hade slitit av sig blöjan och stod med sitt lejon (gosedjur) i högsta hugg, han älskar sitt lejon. Förut skulle han bara sova med det men nu ska det med överallt. Efter vi käkat lite frukost så for vi till Orsa & hälsade på Matilda och pojkarna, tog en promenad och stannade till på ett ställe och lunchade. Sen bar det av hem igen och lägga Elias så han skulle få sova lite middag. Efter det for vi till morfar och sen hem igen och fixa ihop middag. Frida & Kenta kom med muffins och drack lite kaffe, sen var det bara att bada Elias innan det var dax att lägga han. 

Nu har jag myst ner mig i soffan & ska väll gå igenom lite papper innan det är dax att krypa ner under täcket. 

Imorgon står det jobb & dagis på schemat, sen så ska det städas och min älskade man kommer äntligen hem.   

Av Catrin - 19 juni 2012 21:56

Stefan är nere i sthlm & dagarna springer iväg här hemma, vips så är det torsdag så får jag pussa på min karl igen! Idag när jag stod och lagade mat så kom Elias med mössan på huvudet & ryggsäcken i handen, sen snyfta han fram -åka pappa! Krama om benet på mig och sen dess har han knappt släppt mig. Nu sover mini men jag tror nog minsann han längtar efter sin pappa, han är ju trots allt pappas pojk upp i dagen. Nu har jag nyss duschat och ska väll ta och krypa ner under täcket, imorgon blir det en tripp till Orsa & hälsa på Matilda och pojkarna!

Ha det gott! 

Av Catrin - 13 juni 2012 21:43

Jag måste säga att jag har fått ett mystroll här hemma, och ett väldigt sött sådant! 

Sen Elias började ha längre dagar på dagis, så har han varit världens mysis när vi kommit hem, visst att få han ifrån dagis är ingen lätt match men när vi väl kommer hem så sitter han hos mig och myser hela tiden, antagligen är han väll helt slut efter dagen men gud vad mysigt vi har det!

Visst ska jag inte sopa under mattan med att han fortfarande har några upptåg för sig, men inte alls i samma utsträckning som förut. Idag har vi iaf myst till tusen, busat lite där emellan och sen så kom min fina vän Erika förbi på en kopp kaffe.

Pratade med min underbara man för en stund sen, imorgon kommer han äntligen hem igen!   Men tyvärr kommer vi inte hinna ses så mycket som jag vill, men vi överlever det med! På fredag så har Stefan firmafest så då blir jag hemma med ungarna & på lördag så är det jag som ska iväg med vännerna!  

Av Catrin - 12 juni 2012 19:08

Imorse var det uppstigning 05:30 och jag var nog mer död än levande när jag vaknade, men upp tog jag mig allt.

Var bara att slänga i sig frukost och iväg med plutten min på dagis innan det bar av vidare på jobbet. Jag är inte van vid att vara hemma själv på veckorna så det tar väll ett tag innan jag har ställt om mig, men det har gått bättre än vad jag trodde faktiskt. Visst man hinner inte sätta ner röva en sekund, men vad gör det egentligen? :)

Efter jag slutat så var det bara att hämta Elias och sen hem och fixa käk, var meningen att vi skulle upp till Ingalill (extramormor) men Elias var så trött & grinig så jag tänkte inte ens försöka mig på att ge mig iväg, får ta det en annan gång istället. Nu har jag lagt Elias för en stund sen & det är redan tyst, huh? Han var nog riktigt trött min lilla älskling <3 men allt det här är ju en omställning för han med, det är det ju för hela familjen såklart.

Elias har tillbringat de senaste dagarna med att springa och öppna varenda låda och skåp och ropat pappa och kikat in, tror han saknar sin pappa lite, det gör jag med för den delen. Men snart kommer våran älskling hem igen!

Annars så händer det inte så mycket faktiskt, jobb, dagis, städa, tvätta, sova och allt som här därtill, lite andra planer smids med men dom är allt hemliga ett tag till. ;)

Nu ska jag rensa lite på övervåningen, ha det så gott!

Av Catrin - 7 juni 2012 19:14

Vilken härlig sommardag vi har haft! :) Idag så var jag upp tidigt & lämna plutt på dagis och så hem igen och fixa i ordning, Stefan for iväg till NVS & skrev papper och det drog ut lite längre på tiden än var jag trodde. Så blev inge soptippen idag, får ta det någon annangång när vi nu kommer få tid?

Iaf så är det nu klart att Stefan kommer åka ner till Sthlm på söndag för att börja jobba, tråkigt att det är så långt borta men jag är så j*vla glad att han också fått ett jobb. Dessutom är det inget dålig jobb heller, så det är lätt värt pendlingsavståndet. :)

Var ner på stan en vända och köpte nya sandaler till plutt, blev även lite kläder & så fixade vi lite inför studentfirandet imorgon. Sen åt vi lite och for vidare till mormor på en fika. Kom hem för en stund sen så det var bara att slänga plutt i badet och sen bädda ner han. Efter han lagt sig så gick jag ut i solen och myste lite, hann sitta där 10 min MAX innan alla mörka moln kom och nu börjar det väll snart regna, men vad gör det? Vi har ju ändå haft en alldeles underbar dag idag!

Av Catrin - 6 juni 2012 13:03

Här rullar allt på som vanligt, har långledigt denna vecka så passar på att fixa här hemma lite. I förrgår var vi och köpte en ny vagn till Elias, fick bli en Emmaljunga scooter så nu kan vi ta långpromenader tillsammans han och jag nu när jag kommer bli gräsänka på veckorna + att han behöver någonting att sova i på dagis. Än så länge är jag jättenöjd med vagnen och det är en av dom få vargnarna som faktiskt passar Elias på längden, för våran kille är både lång & tung. Så den rekomenderas starkt om man har en lång kille/tjej. :) 

Idag har jag fortsatt rensa igenom lägenheten på skit så imorgon så ska jag försöka hinna ta mig en sväng förbi soptippen om jag hinner, måste ner på stan också och så ska jag hämta en resesäng och lite saker som vi ska ha med oss till Malung på fredag. Min kusin Marcus tar studenten då, helknasigt. Jag hänger verkligen inte med i svängarna längre, känns som det var igår som han var 5. Men så är det, tiden går och det är bara att gilla läget. 

Nu ska jag ta & fixa lite mer här hemma, mycket kvar att göra.

Kram!


Bild lånad ifrån Emmaljunga.com

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards