Alla inlägg under juli 2012

Av Catrin - 11 juli 2012 13:51

Blev en ledig dag idag, det behövs det med ibland. Men när det är så tråkigt väder ute så kan man ju ändå inte hitta på någonting! Imorse så väcktes jag av att någon klampa in i sovrummet och ropa LOVE YOU & sen ut till vardagsrummet. SHIT, tänkte jag och flög upp ur sängen. När jag kom ut så stod det en naken liten herre framför TV:en och var jätteglad! Då har han alltså tagit av sig pjyamasen, slitit av sig blöjan, klättrat ur spjälsängen själv för första gången & knatat upp & väckt mig. När jag kom ner till hans rum så såg jag dessutom att han hade ju självklart fått lov att riva ur alla sängkläderna ur sängen också! Dagen har spenderats framför tv:en & så har vi målat lite, Elias har varit jättetrotsig och inte lyssnat på ett smack utav vad jag hade att säga. Antar att han har för mycket spring i benen, men det är ju inte så lätt att vara ute heller när det har öst ner konstant i 3 dagar! Nu sover han iaf middag & jag har hunnit få ta mig en dusch och klickat hem två par skor åt Elias, ett par stövlar till så han har ett par hemma & ett par på dagis och sen ett par vanliga springskor till. :)


Av Catrin - 8 juli 2012 21:25

Hejsan allesammans!

Igår var det 2 år sedan våran älskade lilla kille kom till världen, otroligt vad tiden går fort!

Igår var även den dagen som min morfar fyllde 70 år, det har varit min första lediga helg sen Stefan började jobba i Sthlm men vi har knappt hunnit få tid över till varann ändå för det har varit så mycket kalas.

Men om två helger är jag långledig så då får vi ta igen det! :)

Igår var det iaf 70-års firande för min morfar, var hur mycket folk som helst och jag kände knappt igen någon. :P Men trevligt hade vi det iaf, kom hem vid 19:30 så då badade Stefan plutt innan det var läggdax för honom.

Imorse klev vi upp vid 8 & sen dess har det varit racerfart här hemma fram till kl 12 då Elias kalas började, vid 17 fick Stefan lov att börja röra sig ner emot sthlm igen och dom sista gästerna for hemåt. Gissa om det blev tomt här hemma? Elias var så trött så var bara att bädda ner honom vid 18, han tvärslockna. Vaknade vid 19 och började stortjuta & det lät som han höll på att hosta lungorna ur sig, var alldeles kallsvettig när jag kom ner stackarn! Hoppas han inte är påväg att bli sjuk nu! :(

Elias fick jättefina presenter & stort tack till alla som kom! Liam köpte vi även en liten present till i helgen, eller ja det var vi som köpte den men den är faktiskt i tidig födelsedagspresent ifrån min mormor. Gissar på att han kommer bli riktigt glad när han kommer hit nästa helg och får se den! :)

Nu hoppas jag på lite fint väder här hemma snart så vi kan inviga poolen, men det verkar ju inte lovande. Jag kan räkna på en hand hur många soldagar vi har haft i sommar utan regn! Helt j-vla otroligt!

Mer sol till oss nu tack! :)

Nu ska jag ta och vika ihop lite rentvätt, väntar på att min älskling ska ringa mig. Sist jag pratade med han hade han stannat till hos sin morbror en sväng.

Han är så underbar min man, i helgen har jag varit världens spottkobra. Morrat som en ilsken hund så fort någon sagt något för jag har varit så otroligt stressad. Men min älskling kommer och kramar om mig, ger mig en kyss, lugnar ner mig & frågar vad jag ska ha hjälp med. Jag har då världens underbaraste familj jag!   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards